TIK, HELLO JAPAN - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees, Chris & Loek - WaarBenJij.nu TIK, HELLO JAPAN - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees, Chris & Loek - WaarBenJij.nu

TIK, HELLO JAPAN

Door: Mees, chris, loek

Blijf op de hoogte en volg Mees, Chris & Loek

01 November 2012 | Japan, Osaka

Nou nou, daar zitten we dan; osaka airport achter een computer met een toetsenbord waar zoveel tekens opstaan.. wordt je eng van. Anyways, goed aangekomen, de vlucht was lang en redelijk vermoeiend maar het was een mooi begin van de reis. Al na een paar uur kende de hele bemanning de befaamde ventjes uit Rotterdam die elke 5 minuten weer wat te eten wilde hebben! Opvallend zijn al die jappen met hun sars-mond-kapjes-dingen, we werden er maar eng van... alsof je op elk moment vergast kon worden haha. Gelukkig hebben we veel gelachen en iedereen was zo enthousiast over onze reis, vooral de 3de vrouwelijke piloot was prettig gezelschap! MILF ALERT Meesie heeft chris nog wel even een paar tikken op zijn arm verkocht toen meneer besloot om een spontane sketch over Terrorisme te doen, vanaf nu is het duidelijk dat je dat beter niet in een vliegtuig kan roepen:)

voor loek was het voor het eerst vliegen. Het was een behoorlijk pittig vlugtje, maar niet minder erg dan bijvoorbeeld te trein of de bus naar snowtrip! We hebben echt ouderwetst zonder stress lekker zitten rollebollen in het vliegtuig over van alles en nog wat. Het fijna aan Osaka is dat alle mensen hier onwijs vriendelijk zijn, maar dat ze geen engels kunnen. Zo dachten we een klein p@robleempje te hebben met de tassen die nog hardstikke fijn op de rolbank lagen en dat wij dachten dat ze automatisch zouden worden overgeboekt naar onze volgende vlucht. Dus na veel gebaren waren we eruit dat ze ze achter de balie zouden leggen en ze voor ons zouden op het vliegtuig willen gooien. Dus wij pakken de tassen om achter de balie te leggen, beginnen ze te schreeuwen NO NO. Oke wat dan wel???? Zij legden ze wel even achter de balie. Raar voorbeeld, maar om even aan te geven hoe vriendelijk we ze zijn.

Na alles gecheckt en geregeld te hebben en zijn we even wat Eurotjes voor wat Yen gaan wisselen voor een ijskoud cola`tje. we hebben bijzonder fijn in de zon gechilled en we hadden bijna de good mood om ons korte broekie aan te trekken! We gaan nu ff een bakkie doen want de minuutjes lopen af.

Onwijs bedankt voor de lieve brieven, presentjes, smsjes, emails, uitzwaaiings, postduiven en andere ongein. Weet dat we het erg kunnen waarderen en ontzettend veel om jullie geven. Zelfs hier en daar een traantje gelaten, want jaja er zijn ook gevoelige Pilsbandietekes!

Tot Snel lief dagboek xxx

• 01 November 2012 - 07:13

Esther:

Leuk om jullie verslag te lezen hoop wel dat jullie het volhouden om ons op de hoogte te houden is heel leuk om te volgen GENIET maar dat gaat lukken
    Fam. Tup

• 01 November 2012 - 08:53

Thomas Tierolff:

Lieve, toffe, gevoelige pilsbandieten!

Geweldig om jullie bericht te lezen! Wow, het eerste grote obstakel hebben jullie al overwonnen (door je bagage niet in Osaka achter te laten). Slim om in Osaka te checken of de bagage wel direct was doorgeboekt ..... Was dat foutje van KLM of hadden jullie het toch niet duidelijk aangegeven? Had je de bagagelabel gecontroleerd? Wat staat er op de Luggage Tag? Details bepalen zo vaak de rei ....

Anyway, enjoy Osaka. Stad in gegaan?

Liefs, Thomas

• 01 November 2012 - 09:17

Aukje:

Goed te horen van jullie!!!! was er toch wel meer mee bezig dan ik durfde toe te geven. ik heb niet over Mees, maar over Loek gedroomd: kan je nagaan....... Heerlijk om jullie levensteken te krijgen en het klinkt vol plezier en energie! vasthouden dat!
    Vooral liefs aan Mees en ook aan de anderen! Aukje

• 01 November 2012 - 09:58

Matthijs:

Tja, Japan en Japanners. Bijzonder inderdaad. Ook opgevallen dat ze (wissel)geld altijd met twee handen vasthouden als ze het aan je geven? Dat ze zich keurig houden aan alle regels? Dat er op straat niet gerookt wordt, behalve in speciale rookgebieden? Dat er zelfs niet gegeten wordt op straat. En zijn jullie nog naar zo'n typisch Japans toilet geweest wat meer op een computer lijkt door alle mogelijkheden, van het afspelen van geluiden tot een diepe reiniging? Of blikjes warme drank uit een automaat?
    Goede reis verder.

• 01 November 2012 - 10:49

Alexander:

Good daaaay Mates in progress,

Wat een mooi verhaal. Had niet anders verwacht dan dat jullie bekenden van de stewardessen zouden gaan worden. Even snelle 70 en laat maar komen dat eten en drinken.
    Goede actie van onze komiek Chris om op het juiste moment een sketch op te voeren over terrorisme. Kan ook maar 1 zijn hè ??
    Mates, goede reis verder en maak er wat moois van.

cheers mates......i

• 01 November 2012 - 15:34

Bart Verbrugge:

hallo loek goed om te horen dat alles goed is gegaan! ik hoop dat jullie een mooi avontuur gaan beleven met zijn drieën. en lijkt mij ook geen goed idee om een terrorisme sketch te doen in een vliegtuig haha.

nog veel plezier en ik zal je blijven volgen hoor

Met vriendelijke groet,

Bart

• 01 November 2012 - 16:27

Martine:

heeey,

hahahah goed om te lezen dat jullie goed aan de andere kant van de wereld zijn aangekomen!!!
    koffers vergeten dat kan de beste overkomen natuurlijk :P
    ben benieuwd naar jullie volgende verhalen !!!

have fun kusssss tinnie!!!

• 01 November 2012 - 18:28

Peter Van Drimmelen:

O, ik zie nu pas dat jullie vanuit Japan iets hebben geschreven. Wat leuk om dit te vernemen, herkenbaar gedrag van de 3 heren (i.o.) en m.n. van zoon Chris. Ik heb net wat geschreven op jullie 'vertrek site'.
    De groeten, mannen. Peter.

• 01 November 2012 - 20:00

Leontine:

Hoi bandieten,
    Super stoer dat jullie nu in Japan zitten hoor. Mijn berichtje komt weer vanuit Kenia, grappig hè al die wereld verhalen. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat in dat verre Japan.
    Ik blijf jullie uiteraard volgen en wens jullie enorm veel plezier de komende maanden. Maarre laat die terrorisme grapjes toch maar achterwege!! Volgens mij hebben ze in de gevangenis daar geen PSP enzo haha

Groetjes Leontine

• 01 November 2012 - 20:00

Leontine:

Hoi bandieten,

Groetjes Leontine

• 01 November 2012 - 23:12

Chinouk:

Hello america, america you wait hihi.
    Hallo jongens, wat ontzettend enig om dit te lezen, ik ben al de hele tijd aan het denken waar jullie uithangen. Ik probeer er telepathisch bij te blijven.
    Zeg alsjeblieft dat jullie heel erg veel sushi hebben gegeten in osakaaaa?!
    Chris, je hebt het toch wel geprobeerd hè? En Perry? Hihi
    Ik zou het vooral erg kunnen waarderen als jullie een berichtje erop zetten als jullie veilig en wel aan zijn gekomen in het idyllische hotelletje dan is m'n hartje weer gerust en verder zal het wel goed gaan! Oohja en laat even weten hoe het links rijden is!!
    Nederland is koud en kut dus enjoyyy poepies!
    KUS

• 01 November 2012 - 23:15

Chinouk:

Ohja en Chrissie, waarom is dit dagboek wel lief? En heb je je vork gevonden? Hihi kussies

• 02 November 2012 - 00:28

Yvon:

Als het goed is zijn jullie nu geland in Cairns en is het daar heerlijk weer. Ook ik ben heel benieuwd of jullie goed aangekomen zijn in het gereserveerde Hostel. Maar jullie hebben het natuurlijk zo druk met uitrusten van de reis.