Van Cairns tot Mackay - Reisverslag uit Mackay, Australië van Mees, Chris & Loek - WaarBenJij.nu Van Cairns tot Mackay - Reisverslag uit Mackay, Australië van Mees, Chris & Loek - WaarBenJij.nu

Van Cairns tot Mackay

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees, Chris & Loek

03 December 2012 | Australië, Mackay

Goeiedag mensen,

Update'je voor het thuisfront was wel weer nodig vinden we! Kunnen we eindelijk ons eerste volwaardige reisverslag typen want wat hebben we veel meegemaakt de afgelopen weken.

Nadat we in Cairns ons eerste hostel hadden verlaten, zijn we wat meer de stad in gegaan en geindigd in Cairns Beach House. Geweldig fijn hostel want het was overvol met backpackers die naar de Eclipse gingen. Het was gelijk de eerste avond raak met de 'goon-pong', voor diegene die het nooit hebben gedronken; het is een soort van semi achtige wijn die nergens naar smaakt maar je gaat er wel echt heel hard van naar de klote. Geniaal gezellig met 2 franse gasten waar we de heletijd tegen speelden en de rest van de dagen mee zijn opgeschoten.

Naast het zuipen en in de lagoon zwemmen in Cairns waren we ook bezig met een auto zoeken. We hadden enkele dealers gesproken en die raadde het ten zeerste af op toen een auto te kopen want omdat het hoogseizoen was, waren de prijzen echt gigantisch hoog. We zijn toen maar gumtree gaan proberen. De marktplaats site van Australie, we hebben zeker 10 telefoonnummers afgebeld en uiteindelijk afgesproken met een franse chick die een falcon had staan. In ons vorige blog is natuurlijk duidelijk geworden dat we hem hebben gekocht;) En sindsdien heeft die ons nog niet 'echt' in de steek gelaten. Het dingetje kostte 2900 dollar inclusief de hele rimbam om rond te reizen, goede deal dus.

We hebben er toen voor gekozen om naar Cape Tribulation te gaan, een magische mooi stuk van Australie waar witte stranden en rain forest elkaar ontmoeten. We zijn meteen naar het strand gegaan en zijn (ondanks de marine stingers) toch gaan zwemmen. Ons eerste geluksmomentje in aussie. Die avond hebben we lekker veel gepoold en heel chill geslapen in een helemaal lege dorm. Omdat ons oorspronkelijke plan was om naar het zuiden te gaan, zijn we de volgende dag weer teruggereden langs de Crystal Cascades. We hadden hier veel verhalen over gehoord dus we moesten wel even een kijkje gaan nemen, het eerste stuk loop je steil omhoog richting de watervallen en de meertjes waar je in kan zwemmen. We hebben toen onze schoenen aangehouden en zelf verder naar boven geklommen, elke waterval die je opklom kwam je dichter bij het hoogste meer met het mooiste uitzicht. We hebben dus zeker 2uur daar lopen kutten, zwemmen, klimmen en genieten.

Terug in Cairns hebben de Eclipse gezien, wat heel bijzonder was alleen toch wel teleurstellend want het was te bewolkt voor een goeie blik. We hebben toen een paar dagen nog gechilld met alle mensen in Beach House; victor, mathieu, zaira en garrick. We zijn hierna doorgereden naar Townsville, een fijn stadje waar we ons helemaal thuis voelde. We wilde hier onze duikcursus gaan boeken want de boten gaan vanaf hier naar de outer reefs en die zijn minder beschadigd en dus mooier dan het kapot-gedoken reef bij cairns. Alles is hier alleen zo asociaal duur dat we maar hebben besloten 1 dag te doen, we zouden over 4 dagen gaan dus we hadden nog wat tijd over om te rijden naar Mission Beach, beroemd voor het skydiven. Nog geen 2u waren we er en we zaten al in het vliegtuigje naar boven. 14.000 feet, echt te ziek. Beentjes eruit, je rug hol trekken en dan jump je eruit en maak je 100 miljoen flips en val je een minuut naar beneden! Fucking ziek, heerlijke shot adrenaline. Super ervaring! Ik was helemaal gelukkig want ik mocht ook zelf mijn eigen parachute naar beneden vliegen:)

Niet lang daarna zaten we dus op een supermooie boot in the middle of nowhere op het reef waar we gingen duiken, het was natuurlijk de eerste keer voor Loek en Chris dus dat is altijd heel tof. We hadden een geniale duikinstructeur waar we alleen maar lol mee hadden, als intro diver mag je eigenlijk alleen maar op armlengte van je instructor zwemmen maar we hebben gewoon helemaal zelf vrij gedoken, super chill dus! Volgende dag werden we opgebeld door de franse gasten van cairns dat ze in de problemen zaten en vroegen of ze in onze tent konden slapen. We hebben zo'n ziek goeie, veels te dure tent dus dat kon allemaal prima! Zaten we daar in Townville weer met hun, erg gezellig! We hebben vanaf daar de whitsundays geboekt die vanaf Airlie Beach ging, maar voordat we daar naar toe reden zouden we eerst Victor en Mathieu afzetten in Bowen waar ze mango's konden plukken. Na afscheid te hebben genomen zijn we naar Airlie gegaan waar we met een breakfast pizza'tje zaten te ontbijten toen we alweer gebeld waren dat ze ruzie hadden gekregen en op waren gesplitst. Met Victor konden we het veel beter vinden dus hebben we besloten hem mee te nemen. Airlie is echt een party spot waar het schoolies was, een soort spring break voor aussies dus het hele stadje was helemaal overloaded met mensen. We zijn hier uiteindelijk 9 dagen geweest. Met als hoogtepunt absoluut de whitsundays! We hebben de tour gedaan met 2 nederlandse meisjes die we kennen uit Rotterdam, was super gezellig en leuk om roffa te representen aan de andere kant van de wereld:) We zaten op een fijne catamaran, beetje zeilen en chillen in de zon en 's avonds 'fingers' spelen met de engelse helden. Een drankspel waar we echt veel mee gelachen hebben. We hebben ook nog eens 2 duiken gedaan, dit keer kenden we alle kneepjes al dus als echte pro's kenden we alles al. Hier ook prachtige dingen gezien; de giftigste rog van de wereld, ziek mooi koraal, de lionfish (heeeeeel giftig) en van die grote elfish met dikke lippen. Ons 2de geluksmomentje was op White Haven Beach, echt op de whitsundays; super fijn wit zand en echt prachtige helder blauwe zee. Als je met je voeten door het water liep zag je zo 10 roggen om je heen zwemmen en ook baby sharks. Ongeveer 40cm lang, zwommen zo langs je voeten. Heel bijzonder en super mooi!

Laatste dagen heb ik nog een kleine zonnesteek opgelopen dus nu even rustig aan doen en veel water drinken, gaat ook wat beter want we zijn nu in het rustige stadje Mackay. Ze hebben hier de mooiste lagoon die we tot nu toe hebben gezien, dus dat is al de eerste plus. Vanavond gaan we naar Skyfall want Loek en ik willen die film te graag zien haha. Jullie in Nederland zitten daar nu bijna met Sinterklaas en kerst in de aantocht, dat is voor ons maar een bizar idee. Kerstliedjes maar wel 35 graden buiten?! Staan er alweer kerstboompjes bij Staal? We zijn heel benieuwd.

Zit nu alweer veel te lang hier te typen, ben vast weer heel veel vergeten maar zo gaan die dingen he. Tot spreeks!

X den pilsbandieten

• 03 December 2012 - 09:59

Han:

Hi Guys
    tof verhaal & mooie avonturen.
    hier bakken we pepernoten en maken ons op voor de Sint.
    verschillende werelden waarin jullie niks 'moeten' en wij wel :)
    take care
    Han

• 03 December 2012 - 10:32

Aukje:

natte sneeuw druipt van de ruiten af, het is water koud en 50 tinten grijs.....
    Maar jullie bericht brengt even de schijn van zomer, en warmte naar Nederland!
    goed verhaal joh! Veel pilsjes voor de banditas en vooral veel plezier en veel mooie ervaringen!
    hartstikke fijn dat we weer even mee mochten genieten!
    greeeeeeeeeeetzzzzzzz

• 03 December 2012 - 15:40

Eva:

bierboefjes!

tijdens het lezen enkele begrippen, woorden, stadjes en stranden gegoogled om er wat meer beeld bij te hebben en me voor te stellen hoe jullie daar ronddwalen, rennen, zuipen, kruipen en slapen.

fijn weer wat te lezen!
    met jullie ringo star vriend bedoelde ik die garrick dus, haha. zag op facebook dat hij jullie zocht.
    maar dat even ter zijde want dat is een behoorlijke bijzaak.

geniet, geniet, geniet als een heuse pilsbandiet!

liefde vanuit nijmegen

• 03 December 2012 - 21:29

Lieve:

Als ik het lees hoor ik de stem van Mees erbij ;-) niet te geloven dat jullie die doen joh! Zeker wel lang gespaard ;-)

• 04 December 2012 - 09:46

Martine:

Heeey zo leuk om weer wat van jullie te horen!! En nog leuker daast jullie het zo leuk hebben! Hier is de eerste sneeuw gevallen maar was snel weer weg! Wij hebben een nieuw huisje om de hoek bij de avenue dus wij zitten in der verf en laminaat! Bier staat klaar voor als julie weer terug komen... Maak nog maar veel mooie dingen mee want het is leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Veel liefs martine en dennis xx

• 04 December 2012 - 19:24

Je Liefste Tante.. Mees!!:

Terwijl het pak van Sinterklaas hier in de gang al klaar ligt merk ik dat ik helemaal in de zomer zat...fijn verhaal mees. Blauwe zee, warm windje, zon, vrolijkheid drank en lol, ik heb genoten van de beelden die bij mij op kwamen. Neem me snel weer mee, doet goed!!!
    Ik wacht dus gespannen op jullie verhalen. NJOY!!!XX

• 04 December 2012 - 23:20

Job:

Lekker bezig boys!!

• 08 December 2012 - 03:20

Charles:

Boys,

Mooi om te lezen wat julie meemaken. De kerstboompjes staan er weer en er ligt zelfs sneeuw hier. Het wordt in nld zelfc -17 graden vannacht, zeggen ze. Gelukkig zitten jullie lekker in de hitte.. IWij zijn natuurlijk super jaloers op julie maar vinden t leuk om wat te horen. Geniet lekker en kom voorlopig nog maar ff nietterug. X charles & anique

• 14 December 2012 - 14:27

Mila:

Hiii Loek, Chris, Mees!!

Nu pas jullie bloggs gevonden!! Zit ik hier achter m'n stage bureautje.... kan jullie vertellen: JALOERS!!! Klinkt allemaal super! Gelukkig doen jullie ook ontzettend veel nuttigs naast feesten/zuipen/chillen.... NOT! Een paar bloggs geleden stond groeten uit Oceanië, goed om te weten dat je daar zit Loek ;) hahahah wist je dat wel uberhaupt.. (net als we scandinavië zochten als land tijdens aadrijkskunde haha)
    Hier is het maar koud, dus geniet van de warmte, zon, zee en strand(&biertjes).
    Genietse! Kus Mila