Het begin van iets moois - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mees, Chris & Loek - WaarBenJij.nu Het begin van iets moois - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mees, Chris & Loek - WaarBenJij.nu

Het begin van iets moois

Door: mees, chris, loek

Blijf op de hoogte en volg Mees, Chris & Loek

02 November 2012 | Australië, Cairns

Zo lieve mensen, iedereen kan weer ademhalen en met een gerust hart naar bed want we kunnen mededelen dat we officieel veilig zijn aangekomen in het mooie Australia! Het was een genadeloze reis, we hebben echt gevochten tegen de vermoeidheid om de jetlag zo effectief mogelijk tegen te gaan. Na 12u op Osaka te hebben rond gehangen zijn we allemaal met een omgekeerd buikie het vliegtuig ingestapt. We voelde ons ronduit verschrikkelijk en die vliegtuig maaltijden hielpen daar niet echt bij, we zijn daarom maar zo snel mogelijk gaan tukken. Gelukkig heeft dat goed geholpen want we werden lokale tijd 4u, en een kwartier voor landing, wakker:)

Grappig om dan in Cairns te zijn, het is hier zo'n vochtig tropisch klimaat waar je echt even aan moet wennen. Die groepen vogels die onwijs veel herrie maken kan je ook niet missen haha. We hebben snel een taxi gepakt naar het hostel, eenmaal aangekomen bleek dat de '24 uur receptie' niet helemaal te kloppen en hebben we voor de deur een half uurtje genikst. Gelukkig kwam daarna iemand ons ontvangen, het jammere is wel dat we al de hele ochtend aan het wachten zijn op onze kamer. Ze hebben hier een chill zwembad dus we hebben lekker gezwommen en even rondgekeken bij de plaatselijke buurtsuper. Naast dat Loek geen geld kan opnemen uit een ATM zijn de prijzen in de supermarkt ook echt belachelijk hoog.. als dit zo doorgaat wordt het een duur grappie haha.

We beginnen wel langzaam te beseffen waar we aan zijn begonnen, het is best bizar om het allemaal te bevatten maar dat maakt het juist spannend en leuk! We gaan zo snel mogelijk op zoek naar een auto, we hebben alle drie dat dat op de prioriteitenlijst op nummertje 1 staat.. Het is nu 24:00 in Nederland en de meeste zullen wel langzaam richting bed gaan en wij zitten hier om 9u 's ochtends met een keihard brandende zon in den bakkes. Zo maar even lekker douchen en een klein tukkie voor we naar de Lagune gaan om even chillsessie te doen!

Onze bagage was trouwens helemaal goed gegaan uiteindelijk, eigenlijk alles ging heel smooth ook met de douane. Ontzettend leuk om alle reacties onder onze blogs te lezen, doet ons echt goed!

Tot laterrrrrrrrrr! kusjes, liefde en vrede vanuit Oceanie

• 02 November 2012 - 03:25

Annette:

Lieve Chris, Mees en Loek,
    Net nadat ik een Shiraz Cabernet uit Australie had opengemaakt, kwam het bericht van jullie aankomst in Cairns binnen. Wat fijn dat de lange vliegreizen over de tijd en de halve dag in Osaka behalve omgekeerde buikjes, zo voorspoedig is gegaan.
    Heel veel plezier, succes met het acclimatiseren en goed smeren tegen de zon!
    Proost op de gezondheid van jullie alle drie en vind de auto van jullie dromen.
    Veel liefs,
    Annette

• 02 November 2012 - 08:19

Peter Van Drimmelen:

Voor Annette maakt het niet uit of het hier dag of nacht is, dan wel of het in Australie nacht of dag is.
    Zij belichaamt de 24 uurs economie zowat in haar eentje.
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en nu maar ff rustig wennen. Wat is het toch machtig dat je zo met elkaar kunt communiceren waar je ook bent. Leve het INTERNET !!!!!
    Blijf kritisch met de aankoop van een auto en tot snel en natuurlijk voor straks/nu welterusten.
    Groet, Peter.

• 02 November 2012 - 08:28

Aukje:

dat klinkt heerlijk allemaal! fijn dat de reis goed is gegaan: het was natuurlijk een killer..... Maar een plons in het zwemwater, een beetje chillen en rust doet veel goed. Nu de koppies bij elkaar steken en een goede (!) auto ritselen..... Gaat vast lukken leuke jonge honden, die jullie zijn!!!!!
    Veel wijsheid en plezier. Kus Aukje

• 02 November 2012 - 16:29

Naomi:

lieve mees, loek en chrissieee !

ooh, het is echt ontzettend leuk om te lezen over de reis en aankomst!!!
    geniet lekker van jullie zwembad, nu het nog kan (: en heel veel plezier in jullie verdere reis!
    haha, ik ben net thuis van school, en het is nu 1 uur 's nachts bij jullie, dus slaaplekker hé !

heel veel liefs, xxxxxxx

• 02 November 2012 - 22:47

Yvon:

Hallo lieve Bandits,
    Inderdaad heerlijk dat internet, dat we zo goed op de hoogte gehouden worden is wel heel erg fijn. Dat smaakt naar meer, dus we zijn nu al weer ongeduldig aan het wachten op het volgende verslag. Wat de geldopname betreft heb ik nog even de ABN gebeld en het zou geen probleem moeten zijn, je moet wel bij een automaat gaan met een Maestro logo. De ABN meneer had zelf ook gereisd in Australie en zei dat jullie in Cairns goed zaten qua feesten en bier. Dus dat hebben jullie goed uitgezocht dan.
    Ik ben heel benieuwd wat jullie voor "waggie" gaan kopen en hoe dat zal gaan met rijden zo aan de andere kant. Spannend hoor, maar dat zal snel wennen, hoop ik.
    Dikke kuzz voor jullie alledrie.
    Liefs Yvon.